"Selemah-lemah manusia ialah orang yang tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabat yang telah dicari" -Saidina Ali-

Wednesday, August 3, 2011

Pengalaman pertama

mlm nieyh ak nk conteng2 sket blog nieyh ttg pengalmn ak mse first time menjejakkn kaki d Perlis. haaa...tu dia, ketinggalan zaman sgguh ak ni kan. whatever..lntak la hampa nk kta apa jnji x kcu hidop ak.

sambil d temani suare2 merdu katak2 yg sedang menyanyi sumbg kat lua tu, ak pown teringt r balik cmne ak ley wat kptsan nk p cuti2 Mlysia ke Perlis 3 hari seblm pose ritu.


pd suatu petang,

Siti (kawan ak) : Da, khamis nieyh jom p Perlis. hang kata nk usha2 Uitm Perlis kan?

Aku : errr, khamis nieyh? sat nk pikiaq sbb ak dh jnji nk p teman kwn ak lgi sorg p Ipoh. (dlm hati, perrghh.. famous gak ak ni kan...ngeeee). sat tanya mak ak, mlm kunk ak roger2 ag k.

malam itu,

Aku: mak, ptg tdi Siti ajak p Perlis... sambil duduk bersimpuh lipat kain.. (okey, itu tipu! heh!)

Mak: p lah, kata nk bljaq cara naik keta api ngn bas.

Aku: tp dh jnji ngn Yat nk p Ipoh mak. ermmm....

setelah bpikir ak pown msg la ct.
Aku: t, jd tau p Perlis. bla nk bli tiket train?

Siti: esok kita p beli ngan Yat!

Aku: okeh!

okey, settle bab mukadimah.

hari Khamis mlm tu ak pown p la ngn ct naik train ke Perlis pukul 11.30 mlm. dh la first time naek train long journey, skali train lak mcm sabotaj ak jer kan. ley plak dye parking jauh gler. jenuh la ak ngn ct nieyh kne lari. masok jer train mmg sume org usha kitorg je lah sbb bising. malu gler kowt ak. rsa nk sorok muka dlm beg ja! okey.. habis pasal train.

pg tu sampai kak ct bwak p sarapan roti telur ngn teh o ais. pergghhh, roti telur tmpt tu mmg first class lah ak ckp korg. mmg sedap gler. pas mkn tu ak pown p la Uitm Perlis, temnkn ct wat clearance kampus. sambil tu dye knalkan nma2 blok2 yg ade kt situ supya ak sambung blaja kt sna t x la mcm kambing msok pekan kan. hehehehe. btw, thanx ct n kak teh.

ari Sabtu lak ak p jumpa best fren ak msa blaja kt Sarawak dlu. nadia nma dye. kitorg p jalan2 kt padang besaq ngn gua kelam. nk msok gua kelam tu kne bayar rm1 jer, so rsanya mmg semua org mmpu la kan. thanx la kat mak nad sbb jdi driver kitorg n kat adik nad sbb jdi photographer kitorg. he2.. syg korg.

hari Ahad tu ak naek bas balik Perak. first time nieyh naik bas sorg2 utk perjalnan jauh. ape2 pown ak memberanikan diri juga. sampai stesen bas Ipoh (Medan Gopeng) ak kne naik bas p Bidor septutnya, tp ntah knape aritu tiket abis lak. Adeh! cmne nieyh. kol mak lah!

Aku: mak, tiket p Bidor abis. lgumna ni mak?

Mak: haaa.. pastu lgumna? (Adeh! ak tnya mak, mak tnya ak balik.)

Aku: teksi byk la mak...

Mak: haish! tok sah dok mengada naik teksi, dh la Da sorg. cmni, naik teksi p stesen bas Ipoh, naik bas loncat satu2 dri sana.

Aku: tu diaa.. haru haih! ye la mak.


so tnpa pk pnjg ak cari teksi.

Aku: pak cik, nk p stesen bas Ipoh.

Pak Cik: boleh! rm12.

Aku: okeh! (harammm... gler cekik darah, mentang2 ak ngah desperate nieyh.)

sampai situ ak pown naik r bas loncat2. haaa...mmg best lah. kne naik 4 bas utk sampai umah. adoyai.. sbar je la ak. ape2 pown, tu pengalaman utk ak. ak sampai umh kol 8 mlm. best tol.

p/s : total aritu ak naik 5 bas 1 teksi. well, tahniah! :P






No comments:

Post a Comment